fbpx

Publicitatea post-pandemie

0 Comments

Pandemia ne-a afectat atât pe persoană fizică cât și la nivel de organizaţii şi organizare a micilor entități economice în care funcţionăm, așa-numitele persoane juridice.  În România tuturor tranziţiilor, care cu tot PR-ul mai mult stagnează în loc să producă schimbări structurale spre mai bine, a reformelor care mai mult strâmbă decât îndreaptă, a heirupismelor care consumă, fără prea mare efect, resurse financiare şi umane, ca să nu mai vorbim despre oportunităţi, multe firme sunt pe cale să-şi schimbe ori şi-au schimbat deja profilul activităţii. 

Şi producția publicitară cunoaște importante reconversie a direcţiilor în care activează. Firmele care au funcţionat şi până acum, la momentul relaxării, au făcut o perioadă viziere şi alte produse de protectie a angajatilor, apoi au imprimat afișe cu instrucțiuni – iar cine a dorit să facă reamenajarea și resemnalizarea spațiilor comune de lucru, a apelat la marii şi micii producători de materiale publicitare.

Panouri ClujO altă nişă de supravieţuire au reprezentat-o contractele cu rețelele din comerţul modern, mai ales în domeniul alimentar: Spot Graphics a imprimat pentru Selgros, Sigmaker pentru Kaufland, PlusNet pentru Oncos, iar Elderom şi Colorim pentru Unicarm. Alte câteva firme locale precum World Wide Print sau Brand Smile au decorat magazinele cu care şi-au extins reţeaua de magazine cei de la Home Garden. Spre deosebire de cei „mici”, enumerați mai sus, la producătorii mai mari au funcționat reglajele interne de personal și reconfigurările de utilaje: cei de la Zooper Print au preluat (probabil în leasing) un Matan pe cerneluri UV de la Media Young.

Şi producţia de semne luminoase a supravieţuit (chiar mai bine decât printăriile): MSA Signage a continuat să producă pentru Altex, iar cei de la Pablo Sign au salvat o parte din pierderea PMA Invest. Își revine ceva mai greu și panotajul, o piață care nu a reușit să amendeze derapajele politicului, ce încearcă să se implice tot mai agresiv în standardizare prin regulamente de funcționare și contracte de atribuire a publicității stradale, prin practici total neconcurențiale și total defavorabile industriei de panotaj și clienților publicitari. Majoritatea firmelor din publicitate (și mă refer aici la cei din zona producției de semne și materiale de reclamă) au mai trecut printr-o criză economică cu problemele ei care i-a călit și imunizat cumva (nicio aluzie la vaccin).

Dacă până acum ne-am tot întrebat cum o să putem funcţiona în condiţii de pandemie, rămâne de văzut dacă vom şti să ne revenim la normal. Cu toate că am trecut printr-o situație unică (şi încă nu am trans linie, nici pe departe), cel mai probabil că majoritatea publicitarilor se vor număra printre supravieţuitori. Iar acest lucru va fi cu atât mai evident cu cât semnele crizei se vor estompa, lasând loc semnelor progresului economic, care nu sunt doar banalele macarale, ci şi panourile + semnele luminoase, bannerele şi meshurile. 

About marius

    You May Also Like

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *