Imprimare autocolant

Imprimare autocolant

0 Comments

Cele mai căutate produse ale industriei de imprimări sunt autocolantul și bannerul. Comparându-le cu cele așezate pe rafturile magazinelor, am putea denumi autocolantul = pâinea producției publicitare, multe firme trăind din așa ceva, în timp ce bannerul este asemenea laptelui – un produs destul de nociv, altfel, dar preferat încă de mulți.

În rândurile de mai jos puteți descoperi unele noutăți despre autocolante, chiar dacă este termen cu care probabil sunteți amiliarizați. Autocolantul desemenează de regulă un material care se lipește (aplică) pe suport fără a fi nevoie de adeziv – deoarece îl conține – și vine din francezul autocollant. Termenul englezesc echivalent este sticker.

Tipuri de autocolante

Acest termen generic este asemenea Xerox-ului, adică folosit și când nu este cazul  – gen am un xerox Minolta – la alte branduri: asta fiindcă au apărut stickere fără adeziv, care aderă pe suprafețele plane pur și simplu prin aplicare, datorita microstructurii sale, respectiv a unor mici ventuze de pe spate. Oricum ar fi, autocolantul ține în afaceri multe firme, fiind un produs extrem de versatil.

Există la ora actuală multe produse auto-adezive, din hârtie (chiar și artificială, așa-numita polipropilenă PP), din PVC (monomeric și polimeric) sau poliester. Tot în aceasta categorie a auto-adezivelor intră și autocolantele de perete (wall-art) și tapetul, mai nou, ca și foliile de protecție solară sau antiefracție pentru geamuri. Aceste folii sunt atât de populare deoarece se aplică ușor, chiar și de către un personal mai puțin specializat.

Finisarea autocolantelor

Dacă tot am făcut teoria stickerelor și am trecut de definiție, ar mai fi cazul să abordăm și finisarea și aplicarea autocolantului. Fiindcă tocmai acesta este motivul datorită căruia autocolantul a devenit un material atât de popular: el se aplică foarte ușor, lipindu-se aproape singur. Noi trebuie doar să-l poziționăm și să-l manevrăm corect.

De asemenea, pentru finisarea autocolantelor sunt suficiente scule și dispozitive destul de simple: un trimmer, de exemplu dacă vrei ceva mai mult decât o foarfecă mare (la Colorim folosim un echipament Royal Sovereign, vezi foto). Și, eventual, un laminator, pe lângă clasicele printere (echipamente de imprimare autocolant) sau cutting – plottere (echipamente de tăiere pe contur).

Laminarea autocolantului este necesară atunci când acesta se aplică la exterior, pe geamuri și, mai ales, când le folosim la decorul auto. Mașinile cu reclame autoadezive trebuie protejate cu o folie suplimentară, transparentă pentru că, de regulă, autoturismele se spală și la perii. Chiar dacă stickerele imprimate cu cerneală mild sau ecosolvent rezistă la apă și la raze UV, zgârieturile fine și repetate vor ataca puțin câte puțin culoarea.

Există mai multe tehnici de aplicare autocolant?

Și iată că pe măsură ce intrăm însă în detalii, descoperim că fiecare tip de folie (auto, de perete sau pentru geamuri) necesită tehnici și instrumente specifice de aplicare. Aplicarea autocolantelor se mai numește colantare și poate reprezenta un business în sine, când este vorba de lucrări mari și deplasări la fața locului, lucru pentru care puține firme dispun de timp. 

De asemenea, la acest gen de lucrări poate fi nevoie și de utilaje (schele, nacele) sau personal specializat. Mai multe soluții încercăm să oferim prin colantari.info. Autocolantele se pot aplica atât pe uscat cât și folosind anumite lichide speciale, cum este cazul foliilor de protecție solară, celor antiefracție sau al filmelor paint protection. Există și mai multe tipuri de raclete, pentru fiecare gen de material autoadeziv în parte, cât și mănuși sau truse de colantare.

Dar să nu uităm scopul acestui articol, și anume: domeniul la care noi, cei de la Colorim, (credem că) ne pricepem cel mai bine – imprimarea autocolantelor. Pentru a putea acoperi cerințele de imprimare ale clienților tot mai pretențioși din Cluj, am ales pentru punctul nostru de lucru de pe str. Valea Seacă nr. 1, dintre cele mai bune metode și utilaje de imprimat două: ecosolventul de la Roland și latexul de la HP.

Metode de imprimare autocolant

Un al treilea motiv pentru care autocolantul a devenit un material atât de popular, dincolo de simplitatea finisării și aplicării sale, este imprimarea. Există atât de multe metode moderne de imprimare a autocolantelor, încât pare chiar greu să alegi. Totuși, noi la Colorim încercăm să vedem dincolo de reclame și aparențe, și am ales cele mai bune metode pentru noi (la care ne pricepem) și pentru clienții noștri.

Cele mai bune (și mai scumpe) echipamente de imprimare autocolant sunt considerate cele produse de japonezii de la Roland. Sigur ați auzit de acest brand, deoarece Roland fabrică și echipamente muzicale de mare fidelitate. Divizia grafică Roland DG a apărut ca o extensie a acesteia, atunci când cineva a avut ideea unui aparat care să imprime partituri. De aici până la cele mai reușite imprimante pentru autocolant a fost doar un pas.

Noi la Colorim folosim în prezent un Roland XF-640 (cea mai rapidă imprimantă din seria Soljet Pro IV) cu două capete Epson DX6 cu picătură variabilă și un Roland VersaExpress RF-640, ambele cu cerneluri ecosolvent de la producătorul german Marabu, care garantează imprimărilor noastre o calitate constantă. Imprimăm pe folii de la Avery (USA), Ritrama (Italia) și Politape (Germania) și le laminăm apoi pe un echipament Rollam Biederman.

Pentru tapet, etichete sau alte folii cu cerințe speciale, avem și un HP Latex din generația a III-a și anume popularul HP Latex 360, cu spectrofotometru și optimizer. Autocolantele imprimate pe echipamente HP sunt mai rezistente și nu întotdeauna necesită laminare. Iar atunci când este nevoie, mai mult pentru supra-protecție mecanică, contra- zgârieturi sau lovituri, se pot lamina imediat, fără a necesita un timp de uscare, ca la ecosolvent.

Decupare autocolant Cluj

De asemenea, pentru autocolant mai folosim la Colorim Sign Cluj și un cutter-plotter special, pentru kiss-cutt: este vorba de modelul GR-640 de la Roland, cu senzor optic pentru tăierea pe contur a materialelor imprimate sau nu. Cea mai neobișnuită cerință pe care am avut-o de la clienți a fost livrarea de bannere autocolante – chiar dacă, cel puțin teoretic, există așa ceva.

Adică se pot face autocolante pe material de tip banner (cum mai este numită polipropilena), dar este impropriu zis: cele două (autocolantele și / sau bannerele) nu prea se amestecă unele cu altele, fiind produse distincte care se imprimă și se finisează cu utilaje diferite. Mai multe despre banner, considerat… laptele producției publicitare, într-un articol separat. Consultați blogul nostru sau contactați-ne pentru orice informații despre producția publicitară.

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Call Us Now!