Unde bărbaţii văd doar culori, femeile disting o mulţime de nuanţe. Există o diferenţă subtilă între modul în care o culoare este percepută de o femeie şi modul în care o distinge un bărbat. De exemplu, dacă un bărbat şi o femeie se vor uita la un obiect portocaliu, bărbatul îl va percepe mai roşiatic decât femeia. De asemenea, iarba pare mai galbenă unui bărbat şi mai verde unei femei, iar bărbaţii au dificultăţi și în perceperea diferenţelor subtile dintre nuanţele de galben, verde şi albastru.
Dacă două culori (yellow, fiindcă era cumva de aşteptat ca nuanţa definitorie pentru 2021 să fie o culoare caldă + grey care inspiră stabilitate) dau trendul pe 2021, să nu credeţi că sunt singurele: şi în 2020 albastrul a fost în trend, iar culoarea revine și în 2021. Nuanţa este însă una rece, french blue, plus că mai avem încă o nuanţă portocaliu-aurie care face parte din familia galbenului.
Marigold este o culoare caldă, pe care o găsim adesea la floarea Filimic. Bine-bine, o să mă întrebaţi, dar de ce sunt culorile atât de importante? Ele se adresează subconştientului nostru, şi sugerează ceva, un amestec vesel care ne amintește de zilele pline de soare – în cazul celor două culori ale anului 2021.
Importanţa culorilor vine şi din faptul că o culoare nouă apare destul de rar în practică. Impresia specifică numită culoare, creeată pe retina noastră, este dată de totalitatea radiaţiilor de lumină de diferite frecvenţe pe care le reflectă corpurile. Monitoarele moderne pot reda până la 16,8 milioane de culori, mult mai mult decât ar putea vedea ochiul uman sau de cât ar putea reproduce o imprimantă profesională. Dar pentru a transforma o culoare digitală în ceva tangibil, care poate fi scos pe piaţă, este nevoie de un pigment.
„Da, ai acest albastru fabulos, dar poţi să-l creezi pe mătase, bumbac sau pe alt material?“, spune Laurie Pressman, vicepreşedintele al Institutului Pantone. ”Nu este vorba doar despre culoare, ci despre compoziţia chimică a acesteia. Şi poate această compoziţie să fie realizată pe materialul unde vreau să o aplic?“, adaugă Pressman. Limitările apar la nivelul diversităţii de pigmenţi disponibili pentru haine, construcţii, tehnologie sau alte industrii. De exemplu, un singur pigment (dioxidul de titan), reprezintă aproape două treimi din valoarea tuturor pigmenţilor produşi la nivel global. Acesta este evaluat la aproximativ 13,2 miliarde de dolari şi este responsabil pentru o non-culoare: albul liniilor de pe şosele, albul pastei de dinţi şamd.
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.Accept
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.