fbpx

AccurioPrint și AccurioWide

AccurioPrint și AccurioWide

0 Comments

Notez aici câte ceva despre imprimantele de la Konica-Minolta, dincolo de ce spun agenții de vânzări – la nivel de utilizator. Acum 7 ani cei de la KM schimbau seria PRESS (c6000, c7000 și c8000, lansate în 2010) care folosea tonerul Simitri HD+ separat de developer cu noile motoare de imprimare ale seriei C1060 / C1070 /P/L la care introduceau denumirea AccurioPress, pentru a le deosebi de noile lor plottere ultra-wide cu capete inkjet Konica-Minolta – sub  genericul AccurioWide.

Apariţia seriei AccurioWide este mișcare similară cu a japonezilor de la (Seiko) Epson care, după ce au furnizat capete de imprimare pentru printerele cu jet de cerneală produse de Mutoh, Roland, Mimaki și alții, au scos pe piață propriile imprimante cu eco-solvent, folosind noile capete Epson TFP. Revenind la imprimantele cu toner Konica-Minolta, după prima serie Accurio c1060 au urmat AccurioPress 2060/2070, apoi 3080/3070 pentru ca în decembrie 2020 să lanseze noua serie AccurioPress color: 4080/4070/4065.

Procesul început ca urmare a fuziunii la nivel internaţional dintre Minolta Co. şi Konica Corporation, care a generat noua companie Konica Minolta Holdings, Inc., a dus la apariția unui competitor serios pentru corporația Xerox, până în acel moment lider de piață. Datorită prețurilor mai accesibile, multe companii din zona print-on-demand au mers pe Konica-Minolta și nu au regretat, reușind să și câștige bani cu ele. Și Xerox se bucură în continuare de o reputație bună iar mașinile lor de copiat arată destul de solide.

Totuși, Konica Minolta oferă o gamă largă de funcții de finisare pentru printarea broșurilor, capsare, perfect binding și wire binding. De exemplu, TU-510 reprezintă prima opțiune de finisare în linie din lume, introdusă cu succes pe sistemul de producție de volum mare – AccurioPress C14000. Această opțiune este acum disponibilă și pentru seria AccurioPress C4080. TU-510 este o unitate de trimming și îndoire pe cele patru laturi, care permite suport complet pentru finisarea full bleed a bannerelor, broșurilor, flyerelor, plus opțiuni de tăiere dedicate cărților de vizită.

Dar acesta nu este un articol pro sau contra unei mărci, ci unul care ridică o mică-mare întrebare. Dacă nu mai există nicio îndoială că tehnologia digitală va continua să câștige teren în fața tiparului offset tradițional, ne întrebăm și noi dacă va putea accelera criza sanitară sfârșitul tiparului offset? Pe moment, digitalul are 20% din volumul total de tipar al lumii, dar crește constant. În articolul subliniat, publicat pe blogul Keypoint Intelligence, German Sacristan nota câteva aspecte pozitive din industria de tipar comercial, inclusiv o creștere a numeroaselor aplicații de ambalaje:

„Există o posibilitate foarte ridicată ca această criză să favorizeze tiparul digital în anumite domenii”, susține el. „Bugetele pentru print nu au dispărut, iar tiparul digital acceptă o comunicare mai holistică și mai eficientă datorită tirajelor mai scurte (mai bine direcționate) și a printării de date variabile”. Apar oportunități în industria de tipar industrial și de producție: sectoarele de etichete și ambalaje, materiale de decor, semnalizare și textile au înregistrat deja creșteri. Deși livrările atât pentru toner, cât și pentru sistemele cu jet de cerneală au scăzut dramatic la mijlocul primului blocaj în Europa, este de așteptat ca piața să-şi revină.

Dacă să mergi pentru Xerox sau Konica-Minolta, asta e o pistă falsă. Ambele companii sunt imense. Poate e mai ok să te-ntrebi cât de mare să fie imprimanta laser pe care vrei s-o iei. Iar aici răspunsul e destul de simplu: cu cât mai mare imprimanta, cu atât sunt mai ieftine consumabilele (tonerele). Îţi iei o imprimantă laser ieftină, ok, dar când o re-ncarci îi dublezi valoarea. Dacă te-ai hotărât pe o gamă (cum am trecut noi, de pe seria BizHub, la Press; dispunem la Colorim de aproape toate tehnologiile de imprimare), ia vârful de gamă. Sunt nu doar cele mai rapide ci şi cele mai bine construite. Ia-le noi, dacă-ţi permiţi. Dacă nu, ai grijă la numărul de copii, nu te uita la aspect: iei imprimanta să faci cât mai multe copii, nu să te lauzi cu ea.

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *